Winkelen

Safety Jogger's te koop op school

De Sint en NADA




En wat te denken van dit opgepimpte vogelhuisje!!!

Alweer bijna een jaar open. Onze winkel NADA. Op de bovenverdieping van Noppes, de kringloopwinkel in Grootebroek.   
Het Sinterklaasfeest en de Kerst zijn twee goede redenen om eens bij ons of bij Noppes rond te neuzen. Voor weinig een mooi cadeau!

Zien we u binnenkort?



van onze razende reporter

Hallo iedereen, Ik ben Lysia van der Krogt en ik ben co√∂rdinator van de maatschappelijke stages van de leerlingen van de Praktijkschool West-Friesland. Ik geef verder ook powertraining aan de 1ste jaars leerlingen. Hier leren ze om op een goeie manier voor zichzelf op te komen en er komen sociale vaardigheden aanbod. Ik ben hier op de Praktijkschool terecht gekomen door eerst 1 jaar stage te lopen, toen hebben ze mij een baan aangeboden. Ik werkt in totaal 7 jaar op de Praktijkschool waarvan 1 jaar stage. De power trainingen die ik geeft vind ik ontzettend leuk. Het is uitdagend, en een kunst om ze op een leuke manier belangrijke dingen mee te geven die ze hopelijk in het dagelijks leven kunnen gebruiken. Ik heb een vrije baan, ik kom op veel plekken voor de maatschappelijke stage. In deze functie en ik ingerold door mijn stage. De trainingen die ik nu geef zijn in de loop van tijd ontstaan en heb ik aparte cursussen voor gevolgd en geef ik met veel plezier. Ik heb hiervoor SPW 4 gedaan, en daarna nog 1 jaar Pedagogiek gedaan. Niet afgemaakt wel mijn propedeuse gehaald. Met deze doelgroep werk ik met veel plezier en het geeft me voldoening om onze leerlingen dingen mee te geven. Met vriendelijke groeten, Lysia van de Krogt.


Hallo iedereen,
door Cengiz
Ik ben Kitty Vergeer en ik doe de administratie hier op de Praktijkschool in Grootebroek. De taken die daarbij horen zijn: telefoon aannemen, absentie controleren, gegevens invoeren in het Magister ook hou ik mij bezig met de nazorg van oud leerlingen. Ik ben hier op de Praktijkschool gekomen door een advertentie in een krant. Vervolgens werd ik aangenomen en ik werk hier inmiddels al 17 jaar. Ik begon op de oude locatie in Spanbroek. Ik werk op parttime basis, 28 uur in de week. Ook werd mij gevraagd wat de leuke kanten zijn van het werk en de minder leuke kanten. Ik vind het leuk om mijn werk te doen, maar soms is de nazorg een hele klus en komt er veel administratief werk bij kijken. Er zijn ook veel regels aan verbonden. Ik doe 2 jaar lang de nazorg van leerlingen. Deze jaren gaan in vanaf het moment dat ze van school af gaan. Ik heb eerst Mavo gedaan de vervolgens afgemaakt en succesvol afgerond vervolgens heb Havo gedaan en dit tevens ook succesvol afgerond. Ik heb geen vervolgopleiding gedaan. Wel heb ik een cursus Jobcoach gevolgd ,dit in verband met de nazorg van de leerlingen.
Het belangrijkste voor mij is betrokkenheid. Als iedereen betrokken is kan je elkaar opvangen , stimuleren en steunen als dat nodig is. Dit is voor mij 1 van de belangrijkste kenmerken die een team of persoon moet hebben. Dit was mijn interview
Liefs, Juf Kitty