Vliegende reporter


Cengiz is gevraagd om als student Marketing en Communicatie mee te werken aan de nieuwsbrief. Hij gaat de komende maanden op school op zoek naar de verhalen van leerlingen en collega's. Hij doet interviews en schrijft stukjes. 

Hallo iedereen!
Ik ben Cengiz Kahraman en ik studeer aan het Horizon College in Hoorn. Ik doe de opleiding Marketing en Communicatie niveau 4. Ik ga een half jaar stage lopen op de Praktijkschool in Grootebroek.
Hoe ik hier terecht ben gekomen? Dat was omdat 2 vorige stagiaires een presentatie gingen doen op mijn school over de Praktijkschool. Het fascineerde me zo erg dat ik gelijk een sollicitatiebrief opstuurde en werd uitgenodigd voor een sollicitatie gesprek. Na het goed verlopende sollicitatie gesprek werd ik aangenomen en begon ik hier als stagiaire Marketing en Communicatie. Ik heb het hier erg naar mijn zin. De school is leuk en de leraren en leerlingen zijn heel erg vriendelijk tegenover mij. De kinderen op deze school zijn zo enthousiast over alles. Wat mijzelf dan ook enthousiast maakt. We hopen in de toekomst leuke activiteiten te organiseren voor de leerlingen. Zoals bijvoorbeeld een schoolfeest of een spelletjesmiddag. Ik kijk er nu al naar uit.
Met vriendelijke groetjes,
Cengiz Kahraman
Hallo iedereen,
Mijn naam is Fre de Boer en ik geef metaal les aan klas 1 t/m 5. Ik vind het leuk dat sommige leerlingen binnenkomen met geen ervaring en toch na 3 , 4 jaar van school afgaan met ervaring met metaal. Het minder leuke van dat is dat sommige kinderen ook niet hogerop komen en maar vast blijven zitten op een bepaald niveau.
Ik heb hiervoor PABO gedaan vervolgens speciaal onderwijs gedaan en daarna MTS (middelbaar technische school en daarna leraren opleiding gevolgd. Ik zie het wel zitten om aan een project te werken samen met de andere klassen zoals: hout, montage, textiel. Alleen ik vind wel dat de opdracht of het project haalbaar moet wezen voor onze leerlingen. Wat ik belangrijk vind in een team is de samenwerking en er moet een goeie sfeer in de groep wezen. Ik heb zo wel genoeg verteld aan jullie. Ik moet weer verder met de leerlingen helpen. Met vriendelijke groetjes, Fre (door Cengiz Kahraman)