Nieuwsbrief Januari 2012






De beste wensen,
Het nieuwe jaar is begonnen, hieronder een terugblik op de donkere dagen rond Kerstmis met alle activiteiten die eromheen hebben plaatsgevonden. We staan voor weer een jaar vol uitdagingen, de situatie op de stage en arbeidsmarkt wordt ook in West-Friesland steeds krapper. Het wordt gaandeweg steeds moeilijker om voor alle 110 stagiaires stagebedrijven te vinden die aansluiten bij hun wensen en mogelijkheden. Hierdoor wordt de uitstroom naar werk niet meer vanzelfsprekend, terwijl we dat toch als een van onze opdrachten zien. Ook in het vervolg- / nazorg traject gaat er komend jaar veel veranderen. U vindt hieronder een brandbrief over de op handen zijnde aanpassingen in de sociale zekerheden die eind 2011 door een meerderheid van het Parlement zijn goedgekeurd. Deze zullen ook voor onze leerlingen en oud-leerlingen van grote invloed blijken. De Praktijkschool gaat evengoed verder met het creëren van mogelijkheden en kansen . Peer Scheepers




11/1:           Koffie inloop ochtend voor ouders/verzorgers 10.30-12.00 uur
  8/2:           Koffie inloop ochtend voor ouders/verzorgers 10.30-12.00 uur
20/1            Opening van onze nieuw winkel in Noppes
25/2 - 4/3:   Voorjaarsvakantie







BPV opdracht van Fikri voor de AKA techniek opleiding
De carrosseriedelen moesten in de kleur gespoten worden  en glad worden gemaakt omdat de bumpers en de lijst een grove structuur  hebben.

 Ik moest eerst de carrosseriedelen schoonmaken en ontvetten met water ontvetter. Daarna begon ik met schuren met grofte p240.Toen ging ik het controleren of er beschadigingen zijn of krassen en dat had ik geplamuurd ik had ongeveer 5minut gewacht voor dat de plamuur hard werd en met p240 eraf geschuurd. Daarna had ik de carrosseriedelen terug geschuurd met p320.daarna ging ik de carrosseriedelen spuitklaar voor de grondverf. Ik had eerst de plactic primer erop gespoten daarna de grondverf ik had één laag plastic primer op gespoten en drie lagen grondverf opgespoten. En ik moest de carrosseriedelen met p500 schuren 


Het eindresultaat.

BPV opdracht van Rick Blom voor de AKA techniek opleiding


Begin situatie: Hier zie je een foto waar ik alles in de moest ontvetten met koud ontvetter
En als ik het in had gesmeerd met koud onvetter dan met hoogdrukspuit schoonspuiten



En nu moesten we alle onderdelen schuren


Hier zat dus roest en dat moest je dan goed uit weg slijpen en dan weer vlak schuren 
 En nu zijn alle onderdelen in de primer gespoten en toen in de gele verf gespoten en dit is het resultaat